Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

WILD DUCK στο ΠΕΤΡΙΝΟ, Πέμπτη 30/10/2014 19.00





Ένας άνδρας πνιγμένος στα χρέη ο Δημήτρης (Δημήτρης Λογοθέτης) κλείνει την επιχείρηση του και ανεβάίνει στη Βόρεια Ελλάδα για να πουλήσει τα χωράφια του και να γλιτώσει από τον τοκογλύφο (Γιάννη Στάνκγλου) που τον εκβιάζει. Ένας φίλος του ο Νίκος (Γιώργος Πυρπασόπουλος) του προτείνει να εμπλακεί σε μία έρευνα για πιθανές υποπλοκές και να διερευνήσουν μαζί ένα σκάνδαλο. Γρήγορα ανακαλύπτει ένα δίκτυο παρακολούθησης τηλεφωνικών συνομιλιών που έχει στηθεί στο οροφοδιαμέρισμα μιας πολυκατοικίας. Καθώς εξελίσσεται η ιστορία, η γνωριμία του με την Παναγιώτα (Θέμις Μπαζάκα) αποδεικνύεται καθοριστική, καθώς εκείνη κατοικεί ακριβώς πάνω από το διαμέρισμα που βρίσκεται η κεραία των υποκλοπών και πιθανότατα για αυτό το λόγο πάσχει από καρκίνο. Σ’ ένα ταξίδι αυτοπροσδιορισμού στη γενέτειρά του (Σκύδρα), ο ήρωας προσπαθεί να ξαναβρεί τη χαμένη του ελευθερία, καθώς συνειδητοποιεί πόσο βίαιη είναι η παραβίαση προσωπικών δεδομένων.  
Η ταινία προβλήθηκε στο περασμένο φεστιβάλ του Τορόντο και έχει περάσει από πολλά διεθνή φεστιβάλ, προτού καταλήξει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες. Ένα κοινωνικό δράμα που εμβαθύνει στις ζωές των πρωταγωνιστών, με στοιχεία κατασκοπευτικού θρίλερ. Η ιστορία θυμίζει τα πραγματικά γεγονότα του σκανδάλου τηλεφωνικών υποκλοπών που αποκαλύφθηκε το 2005. Υπέροχη φωτογραφία και μουσική, εξαιρετικές οι σκηνές από τα εξωτερικά γυρίσματα. Η ταινία αφήνει υποσχέσεις για ακόμα καλύτερες δουλειές του σκηνοθέτη στο μέλλον.
Το «Wild Duck» αφηγείται τις εσωτερικές ιστορίες ανθρώπων με φόντο τον κερδοσκοπικό ρόλο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που αψηφούν τις ζωές, την ηθική και τα όρια εισβάλλοντας στις ζωές των ανθρώπων. Η ταινία εμπνέεται από πραγματικά γεγονότα, αλλά εξελίσσεται με εργαλείο τη μυθοπλασία.
Διευθυντής φωτογραφίας είναι ο Γιαν Φόγκελ συν σκηνοθέτης του «Wasted Youth», ενώ την παραγωγή υπογράφουν ο Γιάννης Φράγκος και η Athens Filmmakers’ Coop.


 

 

Σκηνοθετικό σημείωμα

To WILD DUCK είναι μια ταινία για τις επιλογές που κάνουμε όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα και οικονομικά συμφέροντα. Ειδικά στα πιο ταραγμένα χρόνια, πολιτικά και οικονομικά, της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας. Πάντοτε ήθελα να κάνω μια ταινία για κάποιον ο οποίος πηγαίνει κόντρα στο κατεστημένο, ακόμη κι αν ανήκει σ’ αυτό.
Ύστερα από δεκαοχτώ χρόνια ως επαγγελματίας κινηματογραφιστής (μοντέρ και σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους) στο Λονδίνο, επέστρεψα στη χώρα μου για να κάνω την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου, λίγο πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση. Εκ πρώτης όψεως, λάθος συγκυρία. Τελικά, όχι. Σε περιόδους όπου η οικονομική και κοινωνική αναταραχή των τελευταίων ετών φέρνει ανατροπές παντού, ακόμη και στον πολιτισμό, η εντυπωσιακή καλλιτεχνική έκρηξη που έχει συντελεστεί (κυρίως) στο ανεξάρτητο ελληνικό σινεμά, επέτεινε την ανάγκη μου να εκφραστώ ως σκηνοθέτης. Να έχω καλλιτεχνική ελευθερία ώστε να εμπνεύομαι από ρεαλιστικούς χαρακτήρες σε αναγνωρίσιμα περιβάλλοντα, χωρίς να χάνω το κοινωνικό πλαίσιο. Όπως ο πρωταγωνιστής μου στο WILD DUCK, κάποιος ο οποίος φτάνει στο σημείο μηδέν, περικυκλωμένος από εκατοντάδες κεραίες κινητής τηλεφωνίας στις ταράτσες της Αθήνας.


Βιογραφικό
Ο Γιάννης Σακαρίδης σπούδασε Φωτογραφία και Ιστορία Τέχνης στο London College of Printing και Σκηνοθεσία στο University of Westminster. Ήταν μέλος της London Film Makers Co-Op για αρκετά χρόνια, όπου άρχισε να σκηνοθετεί μικρού μήκους ταινίες, όπως BUSKERS (1995), SQUADDING IN HACKNEY (1995), DOGKILLERS (1996), MAUSOLEUM (2004), κάποιες experimental, όπως PARIS (1993), DECAY (1996). Συνέχισε να εργάζεται ως επαγγελματίας μοντέρ σε μεγάλου μήκους ταινίες στην Ελλάδα και την Αγγλία, όπως SCREAMIN’ JAY HAWKINS: I PUT A SPELL ON ME του Νίκου Τριανταφυλλίδη (2001), O ΒΑΣΙΛΙΑΣ του Νίκου Γραμματικού (2002), A WOMAN IN WINTER του Ρίτσαρντ Τζόμπσον (2006), σε κινηματογραφικά trailer για την Warner Bros, όπως MIDNIGHT IN THE GARDEN OF GOOD & EVIL του Κλιντ Ίστγουντ (1997), THE GENERAL του Τζον Μπούρμαν (1998), EYES WIDE SHUT του Στάνλεϋ Κιούμπρικ (1999), καθώς και σε πολυάριθμα ντοκιμαντέρ για την βρετανική τηλεόραση, όπως VELVET GOLDMINE για το Channel 4, CLASH OF THE TITANS: RANGERS/CELTICS για το BBC2, CARNIVAL FACES για National Geographic
Ύστερα από δεκαοκτώ χρόνια στο Λονδίνο, έγραψε και σκηνοθέτησε την μικρού μήκους ταινία ΑΛΗΘΕΙΑ (2006), την πρώτη που γύρισε στην Αθήνα, όπου και μένει μόνιμα από το 2007. Το 2012 ίδρυσε την Athens Filmmakers’ Co-Operative.
Το WILD DUCK  είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.
Φιλμογραφία (ως σκηνοθέτης):
Wild Duck (2013)  Σενάριο-Σκηνοθεσία-Παραγωγή
Πλατεία Αμερικής (2014) Σε ανάπτυξη. Σενάριο-Σκηνοθεσία. Έχει εγκριθεί για χρηματοδότηση από το ΕΚΚ και την EΡΤ. Πρώτο βραβείο στο 4ο Crossroads Co-production Forum 2008 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Αλήθεια (2006, μικρού μήκους) Σενάριο-Σκηνοθεσία. 47ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Ειδική Μνεία στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας), Raindance Film Festival (Tiscali Best Shorts Selection), 29ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (Ειδικό βραβείο της Επιτροπής και βραβείο καλύτερης Μουσικής).
Mausoleum (2004, μικρού μήκους) Raindance Film Festival, Drama International Film Festival, Orange Best Shorts.
Dogkillers (1996, μικρού μήκους)
Decay (1996, μικρού μήκους)
Buskers (1995, μικρού μήκους)
A poem for 4 countries (1995, μικρού μήκους)
Squadding in Hackney (1995, μικρού μήκους/ντοκ.)
La Valeta (1994, μικρού μήκους) 
Paris (1993, μικρού μήκους)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου